21 Ekim 2015 Çarşamba

Balmumundan mucevher kalibi ya da Parmak İzi

Ozellikle bu basligi koydum cunku aradim taradim nette balmumundan kalip hazirlama teknigi ile ilgili hicbir bulguya rastlamadim. 

Oysa biliyorum ki bronz heykelleri bu tip bi modelleme teknigiyle yapiyorlar. Acaba yanlis mi biliyorum birisi aciklasin?!


Bu balmumu ama nasil yapiliyordu bir turlu hatirlayamadim. Atolyede sevgili Aylin Hocam ( super tatli mucevher dersi verir, bayilirsiniz kendisine ciddiyseniz, azimli ve sabirliysaniz bana yazin telini veririm, ben tasarimci olayim ama yorulmayayim, 1 ay sonra modellerimi alip satayim, aman da cok moda olmus tasarimcilik pastadan payimi alayim diyorsaniz yormayin kimseyi makinede gidin cizdirin) neyse iste hocamla yapmistik, oynamistik balmumuyla. Ama unutmusum iste icine ne katmistik. 
Hocam parafin katiyorduk ama gerek yok dedi. Baska bi wax malzemesiyle dene dedi olmazsa. Ben de erittim, ama oyle cok sanayi tipi degil elbet;


Boyle ilkel bi durum, hatta bu isler hep boyle, kafanizda buyuk bisey yaratmayin, isteyince oluyor, mutfak gerecleriyle mucizeler olur. 

Ben icine mavi wax kattim. 

Sonra doktum, dondu, biraz bekledim kazidim;

Oynadim, ezdim, buzdum, parmak izimi biraktim ;
 

Bunlar cok taze, henuz masamda duruyorlar, 2 haftaya vitrine cikarlar, calmayin haa!!! Benzetebilirseniz tabii..

Bakin ilk grup vitrinde, ham biseyler yapayim dedim, biseyler oldu iste

 
Begendiniz mi?


Bunlar da bronz olmus halleri...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder